Horrendus
Member
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 1442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosmos 1999
|
Wysłany: Śro 2:22, 13 Sie 2008 Temat postu: Subiektywna wizja Feca 's Shield - under construction |
|
|
Okazało się, że nie mam żadnego edytora tekstu, więc będę pisać stopniowo, we fragmentach, jak powieść w odcinkach. Potem po skończeniu ładnie wyedytuję wszystko razem.
Zwracam uwagę na słowo "subiektywny" w tytule postu. Nie roszczę sobie pretensji do wszechwiedzy. Opisuję swoje doświadczenia i sposób, w jaki ja lubię grać
FECA'S SHIELD
Wedle Ancamy: Feca to wierni obrońcy. Zajmują ważne miejsce w grupach poszukiwaczy przygód ze względu na swoją umiejętność ochrony, aby nie wspomnieć o biegłości we władaniu laską. Przez pokolenia Feca czerpali dumę ze straży nad skarbem powierzonym im przez mędrców.
To, co odróżnia feca od innych, to ich zdolność do obrony. Mogą ograniczać obrażenia zadawane nie tylko im, ale i ich sojusznikom. Czasami mogą również odbijać zadawane ciosy.
Tyle Ancama...
Wady i zalety
Spotkałam osoby, które twierdzą, że fecą się ciężko expi i słabo zarabia... Prawda jest taka, że postać, którą wybieramy musi odpowiadać naszej osobowości, a wtedy gra staje się prosta i przyjemna. Zarabianie i expienie to kwestia umiejętności, ale dla lubiącego fecę są one łatwiejsze niż dla innych klas.
ZALETY:
postać doskonała dla tych, którzy lubią walczyć solo lub w grupie, w której pozostali członkowie są na znacznie niższym levelu
feca potrafi samotnie zabijać monstra lub pokonywać dungi, których inne klasy nie pokonałyby na zbliżonym levelu
feca expi niemiłosiernie szybko i nie potrzebuje żadnej pomocy
można skutecznie odbierać hp, mp i ap wielu celom naraz
zdecydowana redukcja obrażeń w walkach przeciwko potworom
niskie koszty utrzymania w postaci chlebków i sprzętu, w który wcale nie trzeba dużo inwestować, ani czesto go zmieniać, chyba, że ktoś koniecznie chce
Wady:
czasami jak się patrzy na obrażenia zadawane przez inne klasy można zzielenieć z zazdrości
stosunkowo mniejsza skuteczność w walkach pvp niż pvm
męskie postaci w emotce rest wyglądają jakby strasznie chciały siku
na dłuższą metę momentami jest tak łatwo, że aż nudno...
Uprzedzałam, że będzie subiektywne...
Typy
Będę pisać głównie oczywiście o feca takim jak mój, czyli int/wis, ale pamiętać należy o innych cennych sposobach tworzenia postaci tej klasy:
CZYSTY INT: kiedyś bardziej popularny, ale obecnie ze względu na to koszt punktów charakterystyk rzadszy. Zadaje mocniejsze obrażenia i ma mocniejsze tarcze, ale biorąc pod uwagę, że nie tak dużo tego inta można sobie dodać po uzyskaniu 4/1 punktów, taka budowa nie daje znaczącej przewagi.
INT/WIS: często zastępuje powyższy typ. Po osiągnięciu progu 4 punktów charakterystyk za 1 int, przerzucamy się na dodawanie do wyscrollowanego uprzednio wis. Ponieważ ma to miejsce na 12którymś levelu, mamy masę czasu na zebranie scrolli. Zaletą takiej budowy jest większa skuteczność glifów odbierających ap i mp oraz czaru blindness. A są one bardzo pożyteczne. Wysoki wisdom pozwala ponadto przyjemnie sobie expić oraz chroni przed obieraniem ap i mp graczowi.
STR: feca ma dosyć odpowiednich czarów, żeby udźwignąć taki typ budowy. Niestety rozdawanie punktów jest tutaj znacznie trudniejsze ze względu na bardzo niskie progi. Dlatego niezbędne jest scrollowanie. Blindness, Backlash to jedne z podstawowych czarów. Czasami korzystne jest stworzenie hybrydki str/int, co wzmacnia tarcze.
CHA, AGI, INNE
Statystyki
Podstawową statystyką ważną dla niemal każdego feca jest inteligencja. Od niej zależy skuteczność wszystkich tarcz (szczególnie zaś glowing) oraz siła ataków opartych na ogniu, które zostaną omówione później. Oczywiście zawsze warto ją wyscrollować i dodawać punkty aż osiągnie się ich równą liczbę 300. Potem nadchodzi moment ciężkiej decyzji czy dalej iść w int czy dawać punkty w wisdom, co osobiście polecam.
1:1 1 - 100 punktów
1:2 101 - 200
1:3 201-300
i później już zupełnie pod górkę.
Z mniej istotnych informacji inteligencja wpływa także na siłę leczenia, co pozwala skutecznie korzystać z czaru cawwot a na późniejszych levelach z boogeya ( rodzaj leczącej różdżki)
Dla tych co płaczą, bo nie stać ich na scrolle. Faktyczna różnica nie jest aż taka duża.
Wisdom to wspaniała statystyka do rozwijania. Różnica w zdobywanym doświadczeniu jest wyraźnie odczuwalna, kiedy się wyscrolluje a następnie po 300 punktach inteligencji zacznie rozwijać.
Do wyscrollowania wisdoma potrzebujemy:
25 small scrolls of wisdom: 2500 gobball horn
38 powerfull scroll of wisdom: 3420 mushroom, 2850 wild sunflower seed, 2280 hemp seed, 7600 moskito wing
Strenght rozwijamy opcjonalnie scrollami. Przemawia za tym fakt, że od tej charakterystyki zależy siła earth armor, która jest jedną z podstawowych tarcz. Ale to scrollowanie to już wtedy, kiedy nic innego nie ma do roboty.
Agility podobnie jak w poprzednim przypadku zwiększa siłę wind armor, więc można ją opcjonalnie scrollować. Pomaga także w odrywaniu się od przeciwników i przytrzymywaniu ich, a także wpływa na częstość występowania critical hit, co jest zdecydowanie przyjemne, ale można bez tego żyć. Warto jednak zauważyć, że część itemów, których będziemy używać, wymaga odpowiedniej ilości agility np. citrus daggers, Marie Aigue's Staff, czy Kryst O' Ball. Zazwyczaj można sobie poradzić wspomagając się pozostałymi częściami ekwipunku, ale małe scrollowanie nie zaszkodzi.
Chance wycrollowane daje nam całe dodatkowe 10 pp! Poza tym wpływa na siłę aqueous armor. Zdecydowanie opcjonalne.
Vitality scrollujemy kiedy już naprawdę nie mamy co zrobić z kasą albo jesteśmy fanami przetworów i zgromadziliśmy całą piwniczkę słoiczków z żelkami. Niektórzy uważają, że vitality jest przydatne. To pogląd archaiczny, a w dodatku dla feca nie ma aż tak wielkiego znaczenia ilość hp, skoro czasami może wskoczyć do walki z jednym punktem życia i to wystarczy. Nie należy się przejmować i rozwijać vitality ekwipunkiem, ale nie koncentrować się na tym (chyba, że do pvp, gdzie vitality ma większe znaczenie).
Czary
Trochę moich subiektywnych opinii na temat poszczególnych czarów Nie będę pisać, w jakiej kolejności rozwijać, ani zastanawiać się czy starczy punktów. Jak nie starcza można poczekać i uzbierać, albo doszpikować się diamentami scroll of spells. Kolejność zaś zalezy tak naprawdę od tego, na czym zamierzamy expić.
Blindness - lvl 1
Czar ten jest bardziej popularny w przypadku budowy na str, ale jako jeden z kilku czarów odbierających AP przydatny.
Natural Attack - lvl 6
Jeden z podstawowych czarów ofensywnych, których feca nie ma specjalnie dużo. Jego zaletą jest nielinearność, wadą to, że dopiero na 6 lvl kosztuje 3ap i zadaje jakieś sensowne obrażenia. Cloudy Attack jest silniejszy i może być kuszące, żeby na początku rozwijać ten czar, ale dla mnie to gorsze rozwiązanie, gdyż Cloudy bez kawałka setu klasowego jest linearny, ma większy koszt ap i na wysokich levelach mniej się opłaca, a feca wysokie levele osiąga szybko.
Glowing Armor - lvl 5
Jedna z podstawowych tarcz, która chroni przed atakami bazującymi na ogniu. Na 6 lvl nie warto chyba, że zioniemy altruizmem, bo jedyna różnica jest taka, że ździebko lepiej ochrania sojuszników, a nas tak samo.
Spell Rebound - rozwijać opcjonalnie na lvl 5 lub 6
Można spokojnie rozwijać fecę bez tego czaru, ale jest on atrakcyjny, jeżeli mamy wolne punkty Jego działanie to odbijanie rzucanych na nas spelli. Opłaca się dopiero na 5 lub 6 levelu, bo ten level będą miały czary rzucane na nas przez liczących się przeciwników. Ocenia się, że na 5 lvl spell rebound ma około 1/5 lub 1/7 szansy na odbicie czaru. Przydatne szczególnie w pvp.
Aggressive Glyph - lvl 1
Nie polecam rozwijania, chyba że ktoś bardzo chce. Aggressive jest jedynie bladym cieniem Burning glifu i dlatego zazwyczaj nie warto go rozwijać. Chociaż pamiętać należy, że powyżej 5 lvl zadaje u feca na wysokim lelvelu obrażenia powyżej 100 hp kilku celom. Jednym słowem spell dla wariatów i entuzjastów ;)
Earth Armor - lvl 5
Kto wie, czy nie najważniejsza tarcza feca, chroniąca przed atakami z earth, ponieważ wiele potworów ma takie właśnie ataki. Na 6 lvl nieopłacalna tak samo jak glowing.
Cloudy Attack - lvl 1
Mocniejszy niż natural, ale kosztuje więcej ap. Relief Boots z setu klasowego deaktywują linearność tego spellu, ale kto by je nosił
Aqueous Armor - lvl 6
Tarcza, która chroni przed atakami z water, co jest mniej istotne i zwiększa odporność na odbieranie ap, co jest bardziej istotne. Na kazdym kolejnym levelu daje 5% więcej odporności i dlatego rozwijamy jak tylko się da.
Immunity - lvl 6
Zapewnia całkowitą odporność na obrażenia z wyjątkiem trucizn. Są tacy co mówią, że rozwijać ten czar i korzystać z niego to tchórzostwo... Nie trzeba dodawać, że mówią tak zwykle ci, co sami nie grają fecą. Czar ten często bywa zbawienny, a bez wątpienia jest przydatny. Jak rozwijać to przynajmniej na 4 lvl, bo tam kosztuje 1 ap mniej, na 5 jeśli chcemy móc rzucać częściej. Na 6 następuje ogromna zmiana jakościowa, gdyż czar kosztuje tylko 2 ap, co oznacza, że można teleportować się, rzucić glif i jeszcze immu, gdy ma się naprawdę wysoki level.
Wind armor - lvl 6
Tarcza chroniąca przed obrażeniami z air. Warto ją rozwijać dość wcześnie przynajmniej na 3 lub 4 level, jeśli chcemy błyskawicznie expić na pigletach. Wzmacnia odporność na stratę mp, więc rozwijamy ją analogicznie do Aqueous.
Bubble - lvl 1
Oparty na wodzie więc bezużyteczny
Truce - lvl 1 - opcjonalnie wyższy
Truce działa podobnie jak immunity, czyli czyni odpornym na obrażenia, jednak obejmuje wszystkich graczy zarówno sojuszników i przeciwników, co sprawia, że należy go używać z wyczuciem. Czyni odpornym na bardzo wiele ataków ale nie wszystkie, Wrath Iopa czy Flunking Dragon Pig dla przykładu przebijają się spokojnie. Można rozwijać, jeżeli ktoś ceni ten czar.
Art of Staff - lvl 1
Zwiększa siłę zadawanych obrażeń fizycznych tzn. tych z neutrala i earth, co oznacza, że przydaje się w budowie na str, ale na int w sumie nie. No chyba, że zawsze gramy ze znajomym sramem czy iopem i koniecznie chcemy rozwinąć to, żeby mu dodawać siły obrażeń
Backlash - lvl 1 - opcjonalnie na wyższy
To jeden z moich ulubionych czarów feca i chociaż jego podstawowe zastosowanie korzystne jest przy budowie na str, rozwinęłam ten czar na lvl 5, a kiedyś rozwinę na 6. Feca ma bardzo mało zróżnicowaną paletę czarów nie opierających sie na fire, w związku z tym w przypadku niektórych potworów odpornych na te ataki okazuje się dziwnie bezbronna (jak Mirell, który kiedyś zabił red scara zabierając mu co turę kilka ap blindnessem... ) Ten czar to bez wątpienia ozdobnik w hierarchii potrzeb, ale obecnie walę nim ok. 70-130 (zależnie od podatności obiektu) i niekiedy jest bardzo przydatny.
Glyph of Blindness - lvl 5/6
Bardzo pożytecznyglif odbierający przeciwnikom ap. Przy budowie na int/wis przyjemnie skuteczny. Koniecznie rozwijać, świetnie się sprawdza w pvp, szczególnie przeciwko eni itp.
Teleportation - lvl 6
Na im wyzszym levelu tym, częściej i dalej można się przenosić, dopiero 6 lvl jednak daje znaczącą zmianę wydawanego ap, dzięki czemu można urozmaicić sposób działania.
Burning glyph - lvl 6
Podstawowy atak feca, glif zadający wysokie obrażenia grupie przeciwników. Oczywiście rozwijać. Na lvl 6 obrażenia się nie zwiększają, ale za to nie ma przerwy 1 tury pomiędzy kolejnymi i glifami i można go rzucać pole dalej, więc warto.
Feca shield - lvl 6
Działa inaczej niż pozostałe tarcze, ponieważ chroni przed procentem obrażeń, co oznacza, że zarówno przy najsłabszych atakach przeciwnika jak i najsilniejszych, trochę nas chroni a trochę obrywamy. Jej koszt ap jest stosunkowo wysoki dlatego mało przydaje się w szybkich, krótkich walkach, ale stopniowo na wyższych levelach zyskuje znaczenie. Na 6 levelu kosztuje już tylko 3 ap.
Paralyzing Glyph - lvl 5/6
Odbiera do 4 mp, czyli bardzo przyjemnie, ma rozmiar identyczny z burning glifem na 3 lvlu a na wyższych jest większy, można więc unieruchamiać grupę przeciwników tak, by nie mogli zejść z miejsca, gdzie doznają obrażeń. Wiele osób rozwija do 3 levela i wystarcza im, ale na wyższych levelach można rzucać częściej i dalej co jest warte rozważenia.
Glyph of Silence - lvl 1
Podczas całej mojej gry jako feca ani 1 raz nie użyłam tego czaru, nawet zapominam spróbować
Inne przydatne czary:
Cawwot - ze względu na wysokie int feca ładnie leczy, można rozwijać, żeby było jeszcze lepiej, level wedle uznania
Release - do odpychania wrogów, bardzo przydatne, bo teleportować można się jedynie co kilka tur, mozna rozwijać, nie trzeba
Leek Pie - można rozwijać hobbystycznie albo na uzytek znajomych sacrierów Przydatne do dobijania wrogów małym kosztem ap itp.
Staff Skill - ja osobiście wybralam staffy, ale sa i inne opcje warte rozważenia. Wybrany skill rozwijamy na level 6, dla największych bonusów i najmniejszego kosztu ap.
Preferowana broń
W przygotowaniu...
Ubranko
W przygotowaniu...
Gdzie expić
W przygotowaniu...
MIŁEGO GRANIA FECĄ!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Horrendus dnia Nie 1:41, 24 Sie 2008, w całości zmieniany 17 razy
|
|